fredag 14 oktober 2011

Fredagsmys

Gott framför TVn...

Jaha, nu skrev jag "fredagsmys" igen. Töntigt ord det där. Reklambyrån som kom på det åt chipstillverkaren måste väl kunna tälja guld med pennkniv vid det här laget...

Hur som helst så är vi fortfarande inte sugna på tacos. Det fick bli pizza. Pizza är gott! Vi har tre pizzerior i kvarteret och nu har den pizzeria som förut varit bäst blivit aningens sämre, så vi gick till det som förut var den näst bästa pizzerian. Den pizzerian är ju numer bäst eftersom den som förut var bäst blivit sämre. Men vet ni vad? Den numera bästa pizzerian, alltså den som förut var näst bäst, har minsann spottat upp sig lite. Jajamensan! Så nu är den nya bästa pizzeria excellent! Sedan gillar jag att deras pizzor heter typ "Bajen", "Skanstull", "Globen" och "Nytorget". Jag tog en "Globen", minus ananas och med extra banan. Sådan är jag! Lite galen sådär på fredagskvällen!

Sedan avnjöts pizzorna med lite gott vin framför TVn. Vi såg insamlingsgalan till "Världens barn". En bra och underhållande gala. Men visst känns det lite konstigt att äta pizza, dricka vin och kolla på en gala till förmån för barn som har det svårt, runt om i världen. Så när de eftersökte volontärer till den stora riksinsamlingen så skickade jag iväg ett mail. Det kan väl vara ett roligt lördagsnöje? Och nyttigt också!

Ja, ja, vi får se... Ska någon ha den där sista biten!? *rap*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar