tisdag 18 januari 2011

Vin!

Gott Malagavin...

Konferensen fortsätter. Frun därhemma är så avundsjuk på att jag får resa mycket, bo på hotell och ha en massa konferenser här och där. Dessutom är hon ibland sur för att jag inte hör av mig. När jag förklarar att jag inte hinner tror hon mig inte... Typiskt!

Idag konfererade vi över elva timmar. Vi hade en lunch. Kaffepauserna bestod i att vi gick ut och hämtade fika och gick in till konferensrummet igen. Jag har inte hunnit ut utanför hotellet ännu. Vi bor mycket centralt, faktum är att vi verkar bo på centralstationen med en shoppinggalleria i huset. Vi jobbar hårt, men det är faktiskt riktigt givande och kreativt. Och vi gör det för att kunna få lite mera "luft" i schemat senare i veckan. Planerad strategi, alltså!

I Spanien dricker man vin till maten. Det gillar jag! Här i Malaga finns det jättegoda viner. På rummet fick vi ett sött vin som smakar som russin. Riktigt gott faktiskt! Till middagen drack jag ett jättegott vitt vin. Men man dricker vin till lunchen också! Så fort man tar en klunk ur sitt glas är det en kypare där och fyller på. Man får passa sig! Men kanske att idéerna och diskussionerna blir ännu kreativare efter lunchen...

Ikväll ska vi visst ut på stan och käka tapas! Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar