måndag 17 januari 2011

Lång dag, låååång dag...

"Nej, men vad gott!? En macka!"

Jag vaknade halv fyra i morse. Eller "vaknade", jag väcktes snarare! Ingen normal människa slår upp sina ögon frivilligt vid den tiden. Hur som helst så fick det bli en snabb morgontoalett, stänga resväskan och bege sig ut i natten, eller morgonen...

Taxin kom på tid och körde till Arlanda Express. 40 minuter,efter det att jag lämnat hemmet var jag ute på Arlanda. Det gick fort! Mötte upp med kollegorna och började checka in. Det blev en lite krånglig incheckning då ingen av oss kunnat checka in på nätet. Detta då vi var bokade som en stor grupp. Väl innanför säkerhetskontrollen var tiden lite knapp, men jag han få i mig en macka till frukost.

British Airways kändes säkert. Flygrädslan sitter fortfarande i, men en stor Boeing känns tryggare än de där små propellerplanen som jag brukar få åka med... Lite skakig turbulens på vägen upp, men annars bara bra. Ombord bjöds vi alla på en macka. En ganska torr sak med några baconbitar i någon salsa, eller var det ketchup!? Jag gillar Storbritannien, men deras mat är väl kanske inte Europas bästa!?

Vi landade på London Heathrow. Det är en stor flygplats! Bara bussresan mellan terminalerna tog femton minuter. Och vi fick vandra kilometer i gångarna. Dessutom säkerhetskontroller att passera lite här och där. Man fick räkna med 30 minuters gångväg till gaten. Men jag hann i alla fall få i mig en macka!

På flyget från London till Malaga skakade det väldigt när vi passerade någon bergskedja. Kan det ha varit Pyrenéerna? Väldigt vacker, men jag hade gärna flyttat på den så vi slapp skaket i kabinen. Den där varma lunchen, som vi alla räknade med, visade sig bara vara en macka!?

Vi landade i Malaga, lite försenade. Några hade blivit av med bagaget vilket försenade oss lite till. Vi ankom till hotellet fem minuter innan konferensen började. Vi hann slänga in bagaget på rummet, kissa snabbt och sedan började jobbet. Jag hade då varit på resande fot i tolv timmar och endast ätit fyra, på gränsen till oätliga mackor. Kvällens middag skulle vara på hotellet klockan 20. Vi skulle bli väldigt hungriga. Men vi fick besked om att man skulle fixa lite extra mat till kaffepausen, som skulle vara om någon timme. Skönt! Så konferensen startade intensivt!

Gissa vad fick vid kaffepausen!? Mackor!! Jag kommer få skörbjugg!! Middagen var dock mycket god! Hotellet är fint och ligger mycket centralt. Malaga verkar vara en stor stad. Större än vad jag förväntade mig. Rummen är fina, sängarna är hårda och jag kommer sova som en stock!

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar