onsdag 5 januari 2011

Nyårslöfte!

 
Jag ska klara av det...

Man måste ju ha ett nyårslöfte vid årsskiftet. Något som man ska jobba extra på att uppfylla under året. Under förra året gick jag ju ner 20 kilo, så det gick väl bra!? Tror även jag lovade mig mer kultur, mer egentid och mer umgänge med vuxna människor. Det gick väl sådär...

Men jag kom inte på vad jag skulle lova mig själv att uppfylla i år. Jag borde träna mera! Detta för att behålla den viktnedgång som jag kämpade med så mycket förra året. Men jag vågar inte lova det! Det är ju det där med bristen på egentid.

Men så kom jag på det! Jag ska använda den där mellanrumsbosten som jag fick av tandhygienisten. Den ska jag köra mellan tänderna varje kväll. Sedan ska jag köpa det där skitstarka munvattnet som utplånar varje tecken på rött tandkött. Efter ett par veckors egenbehandling ska jag gå till tandhygienisten. Det får då bli det där besöket som jag missade i höstas. Efter en massa beröm från tandhygienisten ska jag beställa undersökning hos tandläkaren. Det får bli den där undersökningen som de sökte mig för i november.

Det är väl ett bra nyårslöfte!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar