torsdag 13 januari 2011

Struktur

Man måste ha koll...

Rörigt och splittrat idag med! Halva dagen på kontoret, där jag nästan inte hann göra något av allt det som skulle göras och sedan halva dagen på ett sjukhus där jag höll utbildning och workshop. Låter jag gnällig!? Jag vet, det gör jag! Men det är faktiskt riktigt kul! Men tidsbristen är lite pressande. Även om det kommer att lösa sig inom en snar framtid...

Jag hann dock planera en del. Listor är skrivna och post it lapparna talar om vad jag ska göra imorgon och i vilken ordning. Nu är det fokus som gäller!

Annars var dagen riktigt bra! Frun steg upp i ottan och jobbade. Jag och sonen vaknade, packade lite och stack till skolan och åt frukost. Man kan göra det i skolan nuförtiden. Gott hembakat bröd bjöds det på. 20:- för vuxna och 10:- för barn. Det är väl som hittat!? Sonen lämnades i klassrummet och jag for iväg till jobbet.

Idag hade sonen med sig skridskor, hjälm och matsäck. Dagen skulle tillbringas i Lilla Blecktornsparken på skridskobanan. Han var mycket glad när han kom hem! Så glad att han glömde bort tomatsoppan som serverades i matsalen. Han gillar inte soppa... Klassen har för övrigt utvecklat ett "kodord" som de använder när de kommunicerar med lärarna i matsalen. Ordet används om man inte tycker om maten. Meningen är att inte kockarna eller den övriga matsalspersonalen ska bli sårade. Man kan då hämta lite extra smörgåsar och bli mätt ändå. Tänk vad mycket har blivit bättre med tiden! Kommer ni ihåg den äckliga uppvärmda maten som de elaka matsalstanterna slevade upp på tallrikarna, och som man var tvingad att äta upp! Leverbiff? Pölsa? Vem fan äter det!? Fast jag gillade faktiskt lappskojs. Men jag smugglade ut rödbetorna i fickan. Många byxor förstördes av röbetsfläckar... Nej, det är mycket bättre nu!

Hurra för världens bästa skola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar