Då var vi med matkasse igen! Detta efter ett par veckors uppehåll. Vi har packat upp maten och stuvat in allt i kyl, frys och skafferi.
Så här blir veckans matsedel;
- Tisdag; Varmkorv med bröd. (Ja, det här kommer ju inte från "matkassen", det fattar ni väl!? I morgon är det "Katarina Södra-dagen" i sonens skola. Uppträdanden, korv, kanelbullar och fest. "Matkassen" får vila!)
- Onsdag: Tunnbrödswrap med lammkorv, kyckling och tzatsiki
- Torsdag: Ljummen pastasallad med örtmarinerad ost och oliver
- Fredag: Räktagliatelle med fänkål, röd chilli, dill och citron
- Lördag: Chicken sweet and sour med ris
- Söndag: Kalvfärsfrikadeller i äppel- och currysås med ris


