Visar inlägg med etikett väder. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett väder. Visa alla inlägg

onsdag 9 februari 2011

Nu blir det väder!

Snöoväder på gång...

Vintern är inte slut! Jag visste det! Vintern kan inte ta slut redan i februari. Vi har ju sportlovet framför oss. Jag vill åka skidor och se sonen åka skridskor ett tag till. Här har det töat, drippat och droppat. Jag har till och med hört lite nytt fågelkvitter... Men det är, trots det, fortfarande vinter! Kolla i almanackan om ni inte tror mig! Det är faktiskt bara februari!

Nu såg jag på väderleksrapporten att vintern är tillbaka! Under morgondagen kommer snöovädret till västkusten, för att sedan vandra över landet och komma till oss under natten mellan torsdag och fredag. Till helgen ska det ha fallit flera decimeter med snö över Stockholm! Hurra! Stan blir så vacker i vinterskrud. Allt blir så vitt och ljust.

Det kommer visst att blåsa en del också. Trafikkaos är att vänta sig. Vilken tur att jag jobbar hemifrån på fredag! Har vi tur kanske vi kan åka lite i Hammarbybacken i helgen!?

Jag längtar!

måndag 22 november 2010

Skakad, inte rörd...

Konservburk, lätt att missta för flygplan...

Som det lilla skitflygplanet hoppade och skakade. Det fanns inget te eller kaffe ombord för man hade glömt att fylla på varmvatten. Kanske lika bra det så man inte blev helt skållad!? Innan start började flygvärdinnan flytta runt folk så vikten skulle balanseras bättre. Jag rörde mig inte ur fläcken då jag satt precis vid en nödutgång.

Och nu snackas det om en analkande snöstorm? Jag blir nog kvar här tills man byggt en broförbindelse...

söndag 21 november 2010

Man reser lite... Bara lite!

Visby, here I come...

Vis av förra veckans misstag kollade jag alla tänkbara väderprognoser. Vill inte svettas i dunjacka eller frysa i höstjacka. Det ska vara plusgrader under hela min viselse här. Så det blev lätta kläder fast ändå kängor. Jag vill hinna med att promenera utmed havet. Hoppas det inte regnar hela tiden.

Allt vattn äi sjöen jär torrt, sägd gubben när de var lagvattn.
(Allt vatten i havet är torrt, sa gubben när det var lågvatten.)

kar talg ör en treibuck.Man skall int bigär mair än trei markar tal