Gotlandsflyg...
Jag åkte hem det det minsta lilla planet som fanns. Gårdagens flyg var jättestort. Det hade minst 50 säten! Det hade inte dagens pyttelilla med max 25 säten. Innan vi skulle lyfta berättade piloten att flygvädret var finfin! Jajamensan! Inga problem här inte! Det kommer verkligen gå skitbra med allt i det här pyttelilla flygplanet!! Fast ovanför Stockholm kan det kanske bli liiiite skakigt när vi ska ner genom molnen. Ja, det är något som heter "termik"! Men skit i det! Ingenting att bry sig om alls! *klick* Så stängdes mikrofonen av... *gulp*
Flygvärdinnan stängde dörren, viftade med flytvästen och säkerhetsbältet. Och så flög vi iväg.
Jag tog en kopp te! Och så köpte jag en "utsläppsrätt" för åtta kronor. Då har man nämligen klimatkompenserat för trettio minuters flygning. Fiffigt, vad!? Har man bara pengar så kan man köpa sig fri från sin dåliga samvete. Fantastiskt bra! Däremot ångrar jag att jag inte köpte en utsläppsrätt till grannen i stolen bredvid, eftersom han släppte sig ideligen...
Vi flög in över Stockholm i en massa konstiga kurvor. Vi passerade Södermalm och gjorde någon kontig u-sväng över Riddarfjärden. Det var snett ovanför stadshuset som den där "termiken" började! Satan i gatan, vad det skakade, skumpade, hoppade och knarrade i den där likkistan som de kallar flygplan!!
När ska de bygga en bro till Gotland!?
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan

