Morris vill leka och biter mig därför i foten...
Vår dumma katt lever livet. Han har hittat ett sätt ta sig in i linneskåpet, sova bland lakan och handdukar för att sedan ta sig ut på baksidan och röja bakom garderoberna i sovrummet. Vi hör hur han leker och prasslar där bakom. Vi försöker skälla, men det hjälper inte. Vi försöker locka, men det skiter han i. Det enda som funkar är att öppna en burk kattmat i köket. Då kommer han springande! Nu försöker vi täppa till varenda ingång till "leklandet bakom garderoberna"...
Vi har hittat små skumgummibitar lite här och där i våningen. Ja, vi bor inte i en lägenhet, utan har en våning! Det låter finare, eller hur!? Hur som helst så hittar vi dessa skumgummibitar överallt. Även städtanten har påtalat dessa skräpiga bitar... Vi har inte vetat var de kommit från. Men nu vet vi!
Uppenbarligen håller kattfan på att äta upp vissa av möblerna inifrån! Vi kollade under soffan och under schäslongen och där finns det "kratrar" i stoppningen. Idag gick jag till zooaffären och skulle köpa "fyspray". Ni vet, en sådan där spray som får kattkräket att springa därifrån. Visste ni att de blivit förbjudna!? Det är visst något sorts EU-direktiv. Nu får jag söka dessa olagliga preparat via internet. Kanske kan man importera något från USA? Vad vet jag?
Idag åt vi grönsakspytt till middag! Godare än jag trodde. Och riktigt mätt blev man! Matlåda är fixad till jobbet imorgon. Matkassen är riktigt kul! Jag och frun står och laga middag tillsammans varje kväll. Jag tror vi kommer fortsätta med detta!
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan
