Visar inlägg med etikett sälen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett sälen. Visa alla inlägg

onsdag 13 januari 2010

Sälen fortsätter...


Idag har vi konfererat en massa!

Sedan åkte vi skidor! En massa skidor! Och kul var det! Vi hann igenom det mesta av liftsystemen här i Sälen! Undvek dock de värsta svarta backarna. Ramlade inte en enda gång, trots att det var lite isigt i backen Har lite svårt för sittliftarna på grund av en begynnande höjdskräck. Huvva!

Därefter konfererade lite till, och sedan hem till villan igen. Där lagade vi tillsammans en fantastisk middag. En grupp gjorde förätten, det var den jag var med i.. Vi gjorde en skitgod förrätt vars namn jag inte kommer ihåg. Recept kommer senare! De andra grupperna gjorde varmrätt och efterrätt. Middag i goda vänners sällskap!

Sedan hade vi en galen rolig sällskapstävling. Flera faktiskt. En handlade om att man inte skulle säge "ja" eller "nej" unde hela middagen. Det blev hysteriskt kul! Därefter en filmmusikfrågesport. Mitt lag kom på andra plats då hade svarat "Änglagård", då det borde vara "Änglagård 2" som skulle vara det rätta svaret på sista frågan. Vi borde ha vunnit!

Massa vin och en massa god mat gör att jag kommer sova gott inatt! Trots det faktum att vi lever som på en lägerskola. Sov gott!

PS Bilden ser förtaskig ut! Tagen med mobil...

söndag 10 januari 2010

Lägerskola


Nu har vi alla kommit fram till iskalla Sälen. Här bor vi i en jättestor villa. Vi sover i våningssängar, lagar mat och duschar alla tillsammans. Rena rama lägerskolan, alltså. Fast vi kallar det konferens! Konferens med teambuilding, heter det nog...

Jag är omgiven av en massa härliga, mysiga människor som jag tycker jättemycket om. Men vill jag ha dem i sovrummet? Vilken tur att jag inte är en sådan person som fiser i sovrummet. Tänk om min rumskollega gör det!?

Vi ska faktiskt jobba en hel del också! Massa siffror och strategier ska läggas. Planer ska gås igenom och läggas. Kul, men jobbigt! Men mest kul! Men lite annat ska vi hinna med också! Lite skidåkning ska vi hinna med, skotrar ska köras och fina restauragner ska tömmas på mat och dryck.

Hur kan man ha så kul och ändå längta hem!?

lördag 9 januari 2010

Borde verkligen

Jag ska åka upp till Sälen imorgon. Vi ska ha konferens med jobbet och varvar det med lite skön skidåkning. Om man nu kan åka skönt i -20 grader!?

Jag borde verkligen betala lite räkningar innan jag åker! Jag borde verkligen svara på en hel del viktiga mail innan jag åker! Jag borde verkligen packa innan jag åker!

Äh, strunt i det! Jag kopplar av lördag kväll och sitter lite i skiten imorgon bitti Det brukar ordna sig! Trevlig kväll!