Visar inlägg med etikett medicin. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett medicin. Visa alla inlägg

måndag 29 augusti 2011

Bitter

Bitter...

Vårt nya hotell är helt OK! Rummen är lite små, men det gör ingenting. Vi har en vacker utsikt över en fantastisk solnedgång varje kväll. Hela hotellet är inbäddad i vacker grönska. Det är en massa Bougainvilla och Chackaranda som både blommar och doftar.

En gång när jag bodde på den jättelilla grekiska ön så fanns det en städerska som såg så bitter ut. Hela hennes uppenbarelse var bara som ett stort surkart. Hela hon var liksom skrynklig, som om att vakumsug. Förstår ni vad jag menar? Det var kollegan, bästa dalkullan, som började kalla henne "den bittra städerskan", eftersom vi inte kunde hennes namn.

Jag har just träffat hennes syster! Hon finns här på vårt hotell. Det är sant! Lika sur och lika bitter. Hon går runt och skriker i sin mobiltelefon varje morgon, förmodligen för att hon är så bitter på alla oss som har semester och försöker få sovmorgon. Sedan måste hon sopa bort alla blad och blommor, som ramlat av all grönska, för att sedan spola alla gångvägar fria från damm och sand.

Idag slog det slint för den lilla bittra människan! Jag såg hur hon stod och försökte piska ner alla blad och blommor från buskarna!? Stackars lilla männsika! Kan ingen hjälpa henne att ställa in medicinen!?

fredag 7 januari 2011

Pengar

Lätt fånget, lätt förgånget...

Idag hämtade jag ut min migränmedicin på apoteket. Ett paket med 18 doser kostade 1263:-! Det blir över 70:- per dos!? Opppps! Jag undrar om inte kokain är billigare att snorta!?

Men det känns bra att vi har sänkt skatterna! Undrar om det inte är dags att söka jobb inom läkemedelsbranchen? Eller kanske köpa på sig lite aktier...