Visar inlägg med etikett kongress. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett kongress. Visa alla inlägg

onsdag 6 april 2011

Det ska gå snabbt!

Bra taktik...

Jag hatar att köpa kläder! Så är det! Inget kul alls! Jag är normal och alla andra som tycker motsatsen har fel! Så är det, det med!! Bara så ni vet!

Jag ska jobba på kongress imorgon. Vi har en "dresscode" som säger mörka byxor... Jag inventerade garderoben och hittade en massa mörka byxor! Men alla var för små eller för stora! Det har ju varit lite förändringar i vikten de senaste året! Puh!

Så jag fick ge mig ut och köpa ett par tråkiga mörka byxor, som jag aldrig mer kommer att använda. Och jag hatar att köpa kläder! En bra taktik är då att vara lite kissnödig! Jag dricker en massa innan jag går till affären. I affären blir jag kissnödig och måste avsluta mitt ärende snabbt. Det vill säga, köpa kläderna snabbt och sedan hem och kissa... Smart, vad!?

Mission accomplished!

torsdag 27 januari 2011

Kongress

Kongress...

Två dagar har spenderats på en stor konferensgård, någonstans i skogen! Men vad bra det gick! Delegaterna anlände från Nordens alla hörn. Alla kom på tid, utom den personen som jag skulle hämta på centralen. Ni ska väl inte tro att tåget kom på tid!?

Dagarna gick fort då intressanta föreläsare avlöste varandra. Utställning och workshop stod också på agendan. Och så god mat och lite gott vin. På kvällen när nattklubben hade öppnat var jag så trött att jag bara stöp i säng.

Nu har vi packat allt och sitter nöjda och bara pustar! Det är kul när det flyter på! Hepp!

tisdag 25 januari 2011

Full rulle!

Det går snabbare än snabbast....

Man får betala för att vara borta en vecka från jobbet. Jösses vilken fart det varit!

I måndags satt jag och svarade i telefonen på kundservice. Många ärenden låg och väntade! I tisdags hjälpte jag till och förbereda den nordiska kongressen som vi ska anordna. 100 delegater anländer imorgon.

Finska kollegan har järnkoll på allt. Vi packar efter checklistor. Lite stressigt men allt är välorganiserat och kontrollerat. Jag fick dessutom lite sovmorgon då jag ska hämta en delegat från Göteborg på centralen imorgon. Ibland ska man ha lite tur! Så är det!

Full rulle!