måndag 5 september 2011

Sista natten med gänget

Det är en gammal film också...

Ikväll är det sista natten med gänget! Imorgon åker Walesarna hem. Usch vad sorgligt det kommer bli. Men det struntar vi i nu!

Vi gick till den lite finare restaurangen uppe i byn. Här jobbar en av killarna som i vanliga fall jobbar på vårt hotell under luncherna. Dubbla arbetspass alltså. Det är så man jobbar under turistsäsongerna. Nu är i och för sig inte den här killen grek, men det spelar ingen roll. Här jobbar man så mycket man bara kan, när chansen ges. Det där med att greker är lata har ni inte hört från mig. Jag vet att det är motsatsen!

Den fina restaurangen hade en bred meny med en massa goda rätter. Jag tog dakos, en kretensisk specialitet, till förrätt och en god stifado till huvudrätt. Vi blev hela tiden bjudna på det kretensiska eldvattnet, raki. Detta gjorde att den höga och uppsluppna stämningen, som alltid råder i vårt gäng, blev ännu mer hög och uppsluppen. Sonen fick små shots han med, med ett alkoholfritt alternativ. Men han skålade och låtsades däcka på bordet medan han blev filmad. Det såg helt hysteriskt kul ut och vi spelade upp filmen tusentals gånger och skrattade hysteriskt!

Det är kul med roliga vänner! Vi är alla så olika och har bara mötts genom en slump. Vi kommer från helt skilda delar av världen och har alla varierande bakgrund. Och ändå ses vi år efter år och håller kontakten med varandra via vår egen Facebookgrupp. Jag är lyckligt lottad! Jag vet att jag skrivit det förut. Men man kan inte nog tjata om detta faktum. Så det så!

Efter besöket på restaurangen tog vi ett jättefint gruppfoto på hela gänget. Så nu finns den trevliga kvällen bevarad för tid och evighet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar