fredag 30 september 2011

Fredag

Trevligt hotell i en trevlig stad...

Jag blåste ner hela vägen från Sundsvall. Väl framme packade jag ur bilen och checkade in på ett riktigt fint hotell. Jag hade bara kollat på hotellet utefter läget. Det ligger i samma område som utställningen skulle vara i. Det visade sig vara både mysigt och personligt. Alla gäster bjöds på en middagsbuffé på kvällen. Rummen var fina och fräscha, utan att för den sakens skulle vara lyxiga. Sängarna var sköna och jag sov som en stock... Hotellet rekommenderas varmt! Det finns flera hotell med samma koncept runt om i landet. Man inriktar sig på folk som reser mycket i tjänsten och vill bo lite personligare och lite mer ombonat. Annars så ser ju alla hotell exakt lika ut.

Dagen efter gick jag upp tidigt, riktigt tidigt, för att hinna käka lite frukost. Sedan mötte jag kollegan "människomänniskan" i utställningslokalen och vi byggde upp utställningen. Det slumpade sig inte bättre än att vi hade kollegor på en annan utställning på andra sidan gatan. Vilken liten värld!? Utställningsdagen var kul och intensiv. Stort intresse för det som vi visade upp. Många frågor och en massa roliga människor. Jag och kollegan är ett bra team i montern. Många glada skratt blev det!

Efter utställningen var i alla fall jag trött och ganska stum i benen. Utställningen packades ner i ett nafs och in med allt i bilen. Sedan fick jag köra ganska snabbt hem för att hinna hämta sonen från skolan. Gudskelov kom jag från "rätt" sida om stan och slapp de värsta köerna.

Frun jobbade kväll och både jag och sonen hade ingen ork kvar. Vi tog det lugnt hela kvällen. Till middag fick det bli hämtpizza. Det var gott! Mysig slapp fredagskväll!

Vicken vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar