torsdag 31 december 2009

Nyårsafton


Vi har inga planer alls! Bara ta det lugnt...


Jag är lite allergisk på nyårsaftnar, eftersom det förväntas av en att man ska ha så otroligt roligt hela tiden. Ut med det gamla och in med det nya. Men när man sedan vaknar upp bakis märker man till sin besvikelse att allt är som förut. Inget nytt eller spännande...


Vi minns väl alla det hysteriska millenieskiftet för tio år sedan? Förutom alla katastrofer som skulle inträffa, så skulle vi se till att festa loss ordentligt. Kanske blev detta den sista nyårsaftonen någonsin!? Själv tillbringade jag millenienatten på jobbet. Jag jobbade på akutsjukhuset och vi hade hur mycket som helst att göra. Jag ska aldrig glömma den natten. Som jag sprang! Vi fick in en massa riktigt dåliga patienter. När jag sedan gick hem på morgonen var Stockholm täckt av fyrverkerirester och spyor. Då tänkte jag att jag nog mådde bättre än de flesta! Luften var krispig, snön knarrade under skorna och jag tog en promenad hem till Söder. Efter en rejäl frukost gick jag och lade mig och sov ut. Skönt!


Vi har köpt en massa god mat som vi ska laga till ikväll. Sedan ska vi bara ta det lungt hela kvällen. Det ska bli riktigt mysigt. Den här hösten/vintern har varit så stressig och jobbig att vi gått i slow-motion genom alla helger. Precis vad vi behövde för att ladda batterierna inför nästa år! Jag har köpt lite äkta Veuve Clicquot/Gula änkan att skåla in tolvslaget med.


Mina nyårslöften? Ok, här kommer de;


  • Behålla min idealvikt som jag kämpat med att återfå under året

  • 10 000 steg/dag

  • Träna 3 ggr/veckan (Om det fungerar med tjänsteresor etc...)

  • Hålla mig borta från kontoret. (I alla fall i början på året. Stora omorganiseringar gör att jag nog bara är ivägen.)

  • Sluta gnälla så mycket

  • Sluta ta skit!

Ganska realistiska löften som har förutsättningar att lyckas! Eller...!? Vi får se! Går det så går det...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar