onsdag 30 december 2009

Kallt!


Idag är det kallt! Mycket kallt. -10 grader är riktigt skitkallt i Stockholm. Hellre -30 i Jokkmokk är -10 i Stockholm. Men allt är bättre än +7 i Athen. Då fryser man in i själen. Inte ens lite kretensisk raki kan råda bot på den kylan...


Idag har jag återigen försökt att få lite struktur i mitt arbete. Återigen har jag misslyckats totalt med detta. Nu skiter jag i allt och återupptar arbetet nästa år. Min laptop är ivägskickad till IT-avdelningen i grannlandet. Vet inte riktigt när den nya datorn beräknas komma. Under tiden får jag klara mig utan mail. Hmm, då kanske jag hinner med allt det där jag aldrig annars hinner med!?


Jag åkte iväg till köpcentret och gjorde min "husmorsgymnastik" på "viktminskningsinstitutet". Jag hatar verkligen att träna, men det känns lite nyttigt efterråt. Alla idioter som gillar att träna borde få gratis antidepressiva medel av staten! Stackarna mår ju inte bra... Detta är min fulla övertygelse! Jag vägde mig för första gången på tre veckor. Trodde det skulle ha gått åt skogen. Jag har slarvat med "husmorsgymnastiken" och ätit en hel del julmat. För att inte tala om vin! Men se! Vikten låg stadigt. Jag hade till och med gått ner ett kilo extra. Så nu kan jag svulla ordentligt under nyår! Hepp! Grattis på mig!


Fick ett MMS på mobilen från frun. Hon och sonen är på Medborgarplatsen och åker skridskor. Det är andra gången sonen står på sina julklappsskridskor. Nu har han hittat balansen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar