tisdag 22 december 2009

En djävla dag! Men annars är allt bra!

Ingen av mina kunder vill ha besök under julveckan. Sjukhusen har nog att jobba undan innan julkaoset tar vid. Så därför hade jag en administrationsdag. Planen var att börja städa i förrådet av alla varuprover. Sortera papper och gå igenom gamla pärmar och uppdatera allt material inför nästa år. Det gick om intet!

Började med ett saftigt gräl med frun. Ett sånt där jättegräl som egentligen inte leder till någonting alls. Bara destruktivt, trist och förnbannat onödigt...

Vi har knappt köpt en enda julklapp ännu. Så vi gav oss av till Sickla Köphelvete. Jag gick och köpte all julmat, samtidigt som frun köpte klappar till sonen. Vissa saker hittades inte i Sickla så vi var tvugna att åka till äckliga Nacka Forumhelvetet. Eller heter det Forum Nackahelvetet? Överfullt med otrevliga människor, snorkiga expediter och julångest. Rörigt centrum det där. Ska visst vara nybyggt och fint. Men det var det inte! Vi åt en lunch på "Big Hanks New Your Grill". Gör inte det!! Det är ett skitställe! 89:- för en tunn grönsallad med lite grillade tigerräkor. Äckligt var det också! Funkar kanske i Nacka, men banne mig inte på Söder. Har du inget att komma med går du i konkurs direkt! Julklappar fixades i alla fall...

Ikväll har vi klätt granen. Den är mycket vacker. Själklart gick en glödlampa sönder i julgransbelysningen. Nåja, kan väl inte klaga, den har ju hållt i typ 25 år... Får köpa nya glödlampor imorgon. Den utlovade bilden kommer då!

Imorgon råkade kontoret visst bli obemannat. Bara så där; Hepp! Därför kommer jag att vara kundservice, via mobilen. Kommer att stöka mest hemma. Har en del köttbullar att göra. Hoppas ingen ringer just som jag står och blandar färsen...

Det blir bättre imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar