fredag 18 december 2009

Nu har livet återvänt!

Konferensen var kul och innehållsrik. Lite förändringar i organisationen, till det bättre, och en massa visioner inför det nya året.

Igår kväll samlades vi på kontoret och hade lite laglekar med typ "knep & knåp", som vi sa på 70-talet. Nu heter det väl "teambuilding". Kul var det och mitt lag kom sist! Jag säger som jag brukar säga till sonen; "Det handlar inte om att vinna - huvudsaken man är med!" Att säga detta i ett sällskap fullt med tävlingsinriktade säljare är riktigt kul. Efteråt brukar jag föreslå en gruppkram. En hel del börjar flacka lite nervöst med ögonen. Tänk att det är så lätt att skrämma lantisar!?

Sedan skulle vi ta oss till Wallmans. På grund av snöovädret fanns det inga taxibilar att få tag i. Snabbaste sättet att förflytta sig snabbt var helt enkelt tunnelbanan. Vad längesedan jag åkte tunnelbana!? De senaste åren förflyttar jag mig nästan uteslutande med bil eller så går jag. Jag är nästan aldrig inne i city nu för tiden. Inte undra på att sonen tycker det är ett äventyr de få gånger vi åker. Tänk att bo på Söder och knappast åka tunnelbana? Jag får skärpa mig!

Vi hade ganska dåliga platser uppe på en balkong. Endast ett fåtal kunde se scenen, resten av oss fick se på showen på en liten TV!? Men det var nog bra att vi satt avskilt. För vi satte igång att festa loss ordentligt och hade säkert varit störande för omgivningen om vi suttit centralt i lokalen. Sedan var det dans! Wow! Man dansar alldeles för sällan! Jag är i och för sig ute alldeles för sällan... Mer sådant 2010! Kanske ett nyårslöfte?

Alla verkade vara lika dämpade idag när konferensen fortsatte. Det är skönt när alla är på samma nivå. Då behöver man inte kämpa för att se pigg och alert ut. Kollegan från Danmark, som kom upp över dagen för att föreläsa, klagade lite på tequiladoften som fanns i rummet... Nästa konferens blir i Januari, i Sälen. Då blir det "teambuilding" i skidbacken. Kul!

Här hemma har vi haft fredagsmys med hemgjorda hamburgare framför TVn. Frun somnade tidigt då hon jobbar hela helgen. Jag och sonen ska åka pulka i parken. Sonen har haft magont och minskad matlust en tid nu. Kanske att vi springer förbi vårdcentralen för en kontroll. Beror på hur det går vid frukosten. Nu sitter jag och slötittar lite på TV samtidigt som jag bloggar och kollar av Facebook. En katt vid fötterna och en på fåtöljen Det är mera fredagsmys! (Fast det har varit lördag i snart 20 minuter...)

1 kommentar:

  1. Käraste Olof!
    Jag är hedrad av att få vara en av de första att få läsa din blogg. Du är så duktig på att skriva! Jättekul att läsa om dig/er.
    Det är som att höra din röst inne i huvudet och jag blir lite full i skratt för jag känner igen mig själv i mycket.
    Nu inspirerade du mig till att göra ett nytt inlägg i min blogg. Vi ses!!!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera