tisdag 22 december 2009

Mycket att göra...

Full rulle på jobbet idag. Åkte runt till de sista kunderna och delade ut julgodis. Mycket uppskattat!

Under hösten/vintern har jag gått ner en hel del i vikt tack vare coachning från ett "viktminskningsinstitut". Nu har jag nått min idealvikt och målet är ju ett behålla den. Inte det lättaste. Speciellt inte för oss män! Som Ni alla vet så ska man ju äta lagom och kombinera detta med promenader med stegräknare samt "husmorsgymnastik". (Det känns i alla fall så...)

På väg till dagens träning fick jag reda på att favoritpedagogen på sonens förskola har sagt upp sig. Detta efter en termins mobbning av pedagogerna "Hitler" och "Goebbels". Den här terminen har varit kantat av konflikter eftersom Nazipedagogerna, förutom att mobba sin arbetskamrat ägnar sig åt kränkande behandling av barnen samt straffar dem med att stanna inne eller eventuellt rastas med mikrokorta promenader på led. 21 ungar på led på Söders trottoarer... Inga utflykter, picnickar, museer eller någonting. Ingen som helst verksamhet i smågrupper, utan allt som görs ska göras av 21 ungar samtidigt. Vare sig de vill eller inte!? Jag ringde upp den förbaskat inkompetenta och konflikträdda förskolechefen och skällde ut henne efter noter! Gissa om folk i min omgivning tittade... Vi ska nu försöka byta avdelning eller i bästa fall förskola. Trist eftersom han bara har en termin kvar. Men nu går det inte längre. Nazisterna gör att många barn far illa... Det känns som ett nederlag, men det går inte att kämpa emot galenskapen längre. Rädda sig den som räddas kan!

Med pulsen uppe i 190 och adrenalinet sprutande ut i omloppet började jag träna av bara h-vete på husmorsgymnastiken. Tanterna flög all världens väg och jag satte personligt rekord. Ska nog ringa den där förskolechefen ett par gånger i veckan strax innan träningen!

Vi har även hunnit införskaffat oss den vackraste och dyraste granen på Södermalm! En grön, fin, tät kungsgran har flyttat in. Vi ska börja klä underverket imorgon. Kort kommer!

Just nu ligger båda katterna under det täta grenverket och njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar