måndag 21 december 2009

Jag saknar langoskön!

Jag älskar festivaler! Jag vill äta langos, dricka alkoläsk och lyssna på en bra konsert!

Under 90-talet fanns "Stockholm Water Festival". Under en högsommarperiod förvandlades hela innerstaden till ett enda stort gigantiskt öltält, fullt med en massa glada trevliga människor. Sena kvällar gick man ur huse för att se de fantastiska, och mycket spektakulära fyrverkerierna. En massa teater blandades med musik och sång. Stockholm invaderades av turister från när och fjärran och det klirrade till ordentligt i stadens kassa under dessa år.

Under 90-talet bodde jag utomlands ett par år, så jag missade nog när festivalen började växa sig så stor att den nästan inte gick att hejda. Uppenbarligen började den leva ett eget liv. Så fruktansvärd och irriterade för de stackars innerstadsborna som inte ville ha turister kissande i sina portuppgångar. (Hmm, testa att bo innanför ringmurarna i Visby en sommar... Gotlänningarna har i alla fall vett att förstå att turism drar till sig pengar. Smart!)

Läste till min glädje en artikel i DN (hittade ingen länk) och såg denna notis. Mats Hulth är en övertygad entusiast och hängiven vattenfestivalfreak. Heja på!

Tänk att åter igen äta en god langos, njuta av solen, lyssna på en skön konsert och dricka lite "Hooper's Hooch Lemon"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar