Visar inlägg med etikett trassel. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett trassel. Visa alla inlägg

måndag 14 februari 2011

Trassel

Nya filmen från Disney...

Vi såg filen alla talar om! I alla fall alla på sonens skola... Och vi såg den i 3D!

Filmen "Trassel" är Disneys nya succéfilm som baserar sig på en Grimmsaga om Rapunzel. Filmen är dataanimerad och riktigt bra gjord. Härliga karaktärer och lämpar sig lika mycket för vuxna som för barn. Vi skrattade rejält och frun grät på vissa ställen. Slutet var lyckligt och det gillar jag!

Vi såg filmen på Filmstaden Sickla. Där har man jättesköna biofåtöljer där ryggstödet sänker sig och man liksom tvingas att luta sig tillbaka. Visst, det är både skönt och bekvämt, men det funkar inte om man har sina progressiva glasögon på sig... Bra att veta!


Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag eller Valentindagen...

Jag gillar egentligen inte det där kommersiella "allahjärtansdravlet"! Jag tycker man ska älska alla jämt! Det är bättre att få rosor en vanlig tisdag än en dag som denna. Tycker jag i alla fall... Men vi hade en fin Valentindag hela familjen tillsammans! Det var riktigt mysigt!

Dagen började tidigt för frun. I ottan smög hon iväg till sitt jobb. Jag och sonen kunde sova till en lite mer normal "vaknatid". Vi vaknade, morgontoalettade och frukosterade. Sedan hissen ner i garaget till bilen. Köra till skolan, vilket är i kvarteret bredvid oss. Jag tjuvparkerade på rektorns plats, hon hatar det, och lämnade sonen i skolan. Sedan till kontoret. Det var trafikkaos idag. Efter snökaoset i fredags hade mer människor än vanligt tagit bilen till jobbet. Essingeleden gick trögt, max 10 km/tim, när det gick undan. Det är bara att andas lugnt! Jag kom i alla fall fram. I fredags hade kollegan en resa på fyra timmar från arbetet till bostaden i kranskommunen... Det gick fint för mig!

Jobbade på på kontoret. Efter dagens slut tog jag hissen ner i garaget och till bilen igen. Alltså, jag måste bara fråga, är det verkligen kallt ute? Hittills har jag inte ens haft ytterkläderna på mig!? Alla bara klagar och gnäller på kylan!? Åh, de överdriver! Tog bilen till Medborgarplatsen och mötte upp frun och sonen på en fantastisk restaurang! Sonen hade faktiskt fått välja var vi skulle ha vår "alla hjärtans dag-middag". Och han valde ett högklassigt ställe! "Jerusalem kebab" på Götgatan! Gott som sjutton. Kebabhaket som bara är ett hål i väggen... Jag tog en "specialtallrik" beståenda av kebabkött, kyckling, falafel, friterad blomkål och aubergin, ris, pommes frites, fräscha grönsaker och en massa goda såser och röror. Testa själva får ni se! Och hela världen möts vid de fåtal borden. Världens bästa kebabställe! Så är det!

Sedan tog vi bilen ut till Filmstaden Sickla och kollade filmen "Trassel". En bra film för både barn och vuxna. Ett extra plus för att de hade 3D-glasögon i barnstorlek!

En bra alla hjärtans dag!