Visar inlägg med etikett skanör. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett skanör. Visa alla inlägg

tisdag 2 augusti 2011

Falsterbo stinker!

Blä!

Sol idag med! Men den här gången kom vi inte iväg lika snabbt. När vi kom till Skanör var alla parkeringsplatser helt fulla. Det gick inte att ställa bilen någonstans... Vi vände då om och åkte mot Falsterbo. Där finns det större parkeringsplatser, eftersom det är en större strand. Och idag var det ingen dimma. Perfekt!

Vi trodde tången skulle vara borta vid det här laget, eftersom det varit fint väder ett par dagar. Men det var den inte! Blä! Vilken stank! Metervis med ruttnade sörja täckt med miljoner flugor. Fy, sjutton! Vi lyckades dock hitta en liten bit strandremsa där man kunde gå ner i vattnet. Men stanken kunde vi inte fly ifrån.

Dumma, dumma Vellinge kommun! Man har mage att ta betalt för att parkera vid stranden, men man har inte fått tummen ur röven och rensa stranden, mitt under högsäsongen!? Så är det med egoistiska kommuner som har låg skatt, höga avgifter och vägrar ta emot flyktningar. Fy!

måndag 1 augusti 2011

Sol!

Äntligen...

Solen sken, och vi med! Snabbt packades matsäck och dryck ner i kylväskan och vi drog ner till vackra Skanör. Eftersom Falsterbo var insvept i någon konstig dimma, dessutom misstänker vi att det är en hel del problem med drivor av tång så åkte vi direkt till Skanör. Det var nog bra. Det var lite trångt på stranden, men vi var mycket nöjda ändå!

På kvällen åkte vi hem till svärmor i Lund och käkade spagetti med köttfärssås. Lyxigt!

tisdag 12 juli 2011

Skanör-Falsterbo

Fint ska det vara...

Först ett morgondopp i havet. Det var kallt som satan! Så käkade vi lite frukost. Därefter bar det iväg till playan! Det gäller att passa på när solen skiner! Det är visst sämre väder på väg in senare i veckan.

Stranden i Falsterbo var fantastiskt. Det fläktade och var precis sådär lagom varmt. Jag hade inte riktigt ro att ligga still, så jag promenerade kilometervis längs med stranden. Sedan drog vi till "Café Kust" för lunch. Det hade vi kunnat vara utan. En riktig turistfälla med undermålig mat till skyhöga priser. Blä! Men man kan inte vara här ute på udden utan att ha tagit en glass på "da Aldo" i Skanör. Det var grejer det! Äkta god hemlagad italiensk glass. Mums!

Nu ser jag ut som en kräfta i fesjet, men vad gör väl det!? Vi kommer återvända hit fler gånger. Men då med matsäck! Så får det bli!