Musik i sommarnatten...
Vi bor just nu i Malmö! Vi bor i en stadsdel som heter Västra Hamnen! Det är en skithäftig stadsdel! Så är det! Här finns en massa balla hus med cool arkitektur. Det händer hela tiden en massa roliga saker här i området. Just nu rustar man för "Urban beach" vilket innefattar SM i beachvolley och "Malmö Horse Show". Här i hamnen byggs det scener och spelplaner och på närbelägna "Ribersborgsbadet" bygger man nu en massa hinderbanor för hästar. Det kommer att bli hur kul som helst!
Det finns en massa kultur i området. Ball konst, coola installationer och en massa musik. Varje kväll hålls en konsert i skymningen. Man spelar musik med havet, Öresundsbron och Danmark i bakgrunden. Hur bra som helst!
Vi var lite spontana ikväll och gick ner till havet och den där plattformen där konserterna hålls. Det var mulet men ändå uppehållsväder. Vi är inte kräsna på väder den här semestern. Kvällen var förvånansvärt ljum. Den grå himlen gjorde att man inte såg över till Danmark, utan fick en horisont istället. Musiken som strömmade emot oss var vacker och suggestiv.
Det var en grupp som sjöng fantastiskt! De heter "Andetag" och en av medlemmarna är Diana Nunez. Hon är ju fantastisk! Hon var tidigare en ev medlemmarna i "Tre damer" som var hur stora som helst. De sjöng mycket med Cornelis på sin tid. Sedan blev vän hon uppsugen i någon konstig sekt!? Ted Gärdestad var väl med där också? Det var någon "Baghwansekt" där alla hade röda kläder och en medaljong, med själva profeten på. Det hela slutade med att någon tog alla miljoners med dollars och stack. De stackars sektmedlemmarna blev lurade och övergivna. Dumt!
Men nu fick vi höra Diana Nunez och hennes kamrater i "Andetag" sjunga för oss. Vissa av styckena var helt improviserade, medan andra var traditionella visor. Kvällen blev magisk! Så bra! Tack snälla ödet, för att jag hamnade här ikväll!
Malmö stad verkar vara en kulturvänlig stad! Men jag undrar ändå om stadsdelen Rosengård får lika mycket kultur som balla stadsdelen Västra hamnen!? De borde de få! De borde nästan få mest kultur av alla stadsdelar i Malmö. De behöver de och det skulle göra mest nytta!
Men kvällen i Västra hamnen var magisk!
Gruppen "Andetag" med Diana Nunez, Lena Jungmark, Helen Melin och Inger Ohlén-Reingold.
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan


