När Magnolian blommar i Vita Bergsparken är det vår på riktigt!
Nu är det spikat! Sofia Hembygdsförening håller sin årliga Magnoliafest nu på onsdag, den 4 maj. Är ni i närheten så kom!
Festen brukar börja med att Magnoliakören sjunger lite vårsånger. I ärlighetens namn låter det väl kanske inte alltid så jättebra. Ibland kan rösterna svaja lite för mycket. En del av sångarna är ju lite till åren. Men strunt i det! Sedan börjar talet. Ett tal som utmynnar i vem som kommer bli årets Magnoliapristagare. Det ska vara någon person som gjort och betytt något för Södermalm. Förutom äran så får pristagaren en stickling från det stora magnoliaträdet.
Förra året var pristagaren Lisa Nilsson. Hon sjöng lite för oss, vilket värmde i den kylslagna kvällen. Vem blir det i år?
Vi ses under magnolian!
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan



