Visar inlägg med etikett långfredag. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett långfredag. Visa alla inlägg

fredag 22 april 2011

Fredag, en lååång fredag!




Nu har jag tvättat fönster och dammsugit. Man borde ha mer lediga fredagar! Man får så mycket gjort... Snart dags för äggtoddy!

Nu är det påsk!

fredag 2 april 2010

Långfredag


Sonen vaknade tidigt, men vi tog det lugnt. Tusen tack till SVT Barnkanalen och "Bolibompa"! Frun gick upp och fixade en skön påskfrukost!

Efter en lugn och skön förmiddag promenerade vi igenom staden. När vi passerade Katarina kyrkogård kollade vi till salig mors grav. Hon dog ju dessvärre på påskafton för sex år sedan. Påsken är inte riktigt lika kul sedan dess... Graven är fixad med pärlhyacinter och påskliljor. Ljuset brinner i lyktan!

Vi gick ner till Slussen och tog färjan över till Djurgården och Skansen. En heldag på Skansen i den spröda vårdagen. Solen lyste över oss, men det var ändå lite kallt. Vi såg sälar, älgar, getter, får men bästa var ändå alla björnarna!

När vi kom hem var vi lite frusna och tog en skön eftermiddagsfika för att värma oss. Sedan sov vi lite middag. Vi älskar att sova middag!

Till middag blev det köttbullar. Jag gör världens godaste köttbullar. Hela familjen trillade köttbullar. Dels till kvällens middag och dels till morgondagens påsklunch hos bror, svägerska och kusinerna.

En bra dag! Kali nichta!