Visar inlägg med etikett föräldramöte. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett föräldramöte. Visa alla inlägg

tisdag 18 oktober 2011

Sluta gnälla

Föräldramöte...

Ikväll var jag på föräldramöte. Sonen käkade middag hos bästa grannarna och frun jobbade ikväll. Jag hade mycket hellre varit hemma och haft en lugn kväll, på tu man hand, med sonen.

Vad jag kan bli trött på alla medelålders småbarnsföräldrar här på Söder! Alla dessa gnällande boidynamiskt klädda, tofuätande, caffelattesurplande och kultur- och mediaarbetande föräldrarna! Finns det ingenting som är bra alls i livet!? Gå till Sibyllagrillen och köp en varmkorv och en cocacola! Och släpp en fis! Så kanske det känns bättre sedan...

God natt!

PS Nja, alltså några hade en del bra saker att ta upp på mötet... Men resten var skit!

tisdag 15 juni 2010

Stort!


Anrik skola! Sonen blir familjens femte generation i samma skola... Det är inavel, det!


Ikväll ska vi på det första föräldramötet på sonens nya skola. Tänk att den där lilla "spelevinken" blivit så stor så att han ska börja skolan efter sommaren!?

Jag vet inte om det är vi, eller han, som är mest nervös för det nya livet? Förmodligen är det vi... Det är stort!