Hett och gott!
Vi är ju slavar under "Linas matkasse" denna vecka! Ikväll var det dags för "Doro wat" som är en etiopisk kycklinggryta med kokt ägg. Inte den lättaste rätten att laga till en stressig vardagskväll, dock! Men attans vad god den var! Massor av goda kryddor i en ny harmoni av smaker.
Men en kväll, ensam vuxen hemma, med en hungrig liten sexåring hemma. Jag hackade, skalade och trixade i köket. Jag är faktiskt inte så himla bra att stycka en kyckling! Det slutade med att jag fick karva av köttet av de stackars benen... Men det blev faktiskt riktigt gott i alla fall!
Dessutom finns det två matlådor i kylen, En till frun och en till mig...
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan

