Visar inlägg med etikett bostadsrättsföreningen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bostadsrättsföreningen. Visa alla inlägg

onsdag 10 augusti 2011

Spöstraff

En morgontidig liten djävul...

Det byggs ju vindsvåningar i vårt hus. Dyra lyxiga vindsvåningar för folk som har en massa pengar. Ja, jag är väl kanske lite avundsjuk, eftersom jag aldrig kommer kunna bo i en sådan där dyr vindsvåning. I alla fall inte i detta livet. Kanske i nästa liv? Men då måste jag sköta mig mycket bra i det här livet. Och det kanske redan har gått åt skogen, när jag tänker efter... Hmmm!?

Hur som helst så är det jättebra för bostadsrättsföreningens, och därmed vår, ekonomi att vi får dessa lägenheten. Mycket klirr i kassan blir det!

Men, för i helvete, vad är det för fel på byggnadsarbetare!? Visst, de är morgontidiga. Det vet man väl? Men i morse var det nog rekord. Vi vaknade av ett bankande och slamrande som skakade hela huset. Klockan 07.00!? Och dessutom under semestertider. Många ville nog ligga kvar och njuta av en skön sovmorgon. Helt galet!

Det är väl en sak om vi i huset vaknar. Det är ju trots allt för oss de morgontidiga demonerna jobbar. Men hela kvarteret vaknade! Folk kom ut på balkongerna i grannhusen och försökte skrika till våra idioter till vindsbyggare. De hojtades och svors på en hel del ställen. Klagoropen ekade mellan väggarna på bakgårdarna i kvarteret.

Men ni ska inte tro att den idiotiska byggnadsfirman hörde någonting över huvud taget. Idag har jag smugit runt kvarteret längs husväggarna för att ingen ska se vilket hus jag bor i. Jag vill ju inte bli lynchad av någon arg granne som berövades på ett par timmars god sömn!

Jag önskade det fanns spöstraff på morgontidiga byggnadsarbetare!


En morgontidig byggnadsarbetare som fick vad han förtjänade... Det var bättre förr!

måndag 15 november 2010

Översvämning...



Inte riktigt så mycket, men nästan...


Idag regnade det en hel del över Stockholm. Återigen blev det stopp i brunnen på gården. Återigen förvandlades gården till en damm. Återigen sipprade det ner vatten i källaren. Men nu var det faktiskt värre än vanligt! Vårt förråd fylldes. Vi hyr ett extra stort förråd får att kunna låsa in golfutrustning, skidutrustningar och lite finare saker som tavlor möbler och saker med stort affektionsvärde. Dessutom har jag jobbets alla produkter där.

Ingen i styrelsen verkade finnas i huset så jag och frun fick svabba och tömma hinkar i källaren i flera timmar. Huset verkar förfalla rejält nu. Ingen verkar ta tag i saker. Och klagar man så säger de bara; "Gå med i styrelsen och hjälp till!" Men jag har slavat i styrelsen i flera år och hinner inte det. Nu får andra ta vid! Jag är kompledig!!

Ska nog kräva lite förrådshyra tillbaka!

torsdag 7 januari 2010

Que park?

I vår fastighet finne det ett garage i två plan. Det har varit uthyrt till ett parkeringsbolag i många år. Bolaget som hyrt ut dyra p-platser i vårt hus har kunnat tälja guld med kniv. Namnet på bolaget byts ständigt efter en massa sammangåenden och uppköp, men pengarna rullar in i den internationella koncernen.

När jag satt i bostadsrättsföreningens styrelse ifrågasatte jag varför vi inte drev garaget själva, med lite hjälp från vår förvaltare. Dessvärre var styrelsen på tok för rädd för den stora koncernen och de faktum att vi troligt skulle få betala ett skadestånd på en årshyra. En kostnad som vi skulle tjäna in på ett ögonblick... Dessutom är det ju en jättefördel för en bostadsrättsförening att kunna erbjuda de boende parkeringsmöjligheter, utan att behöva stå i kö i över ett år. Synd att de inte fattade det!

Den nya styrelsen har dock lyckats få loss ett garageplan, det som är lite mindre, då man planerar att bygga förråd här. Några platser behålls dock och hyrs ut till de boende. I alla fall ett steg i rätt riktning! Det stora bolaget hade nog ingenting emot att bli av med den delen av garaget, då de inte renoverats en enda gång under alla år... Färgen flagnar och taket håller på att rasa in. De skrattar nog så de kiknar, samtidigt som de räknar sina pengar.

Så därför flyttade jag min bil från det större garageplanet, där de stora bolaget huserar, till det lilla garaget där vi hade våra egna platser. Visserligen var inte alla bilar, som stått där tidigare, bortkörda. Men sådant kan väl hända när det är storhelger?

Nu har det dock utbrutit ut ett kaos. Alla parkeringsplatser verkar vara dubbelbokade. Det stora bolaget fortsätter att hyra ut platser i en lokal som de inte längre hyr. Jag tänkte då att jag får ställa tillbaka min bil på den plats jag hyrde förut. Men, se, det gick inte! Den platsen hade redan hyrts ut av det penninghungriga skitkoncernen!

Bra jobbat styrelsen!
Bra jobbat den internationella parkeringsutsugarkoncernen!
Que park?