En dag på landet, nära stan...
Moster och morbror bor långt utanför Stockholm, i en av de norra kranskommunerna. Men på ledigheter är de på sommarstället som ligger i Stockholm. Bara 10 minuter från Södermalm. Man kör Nynäsvägen söderut och svänger av mot Farsta och kör sedan ut i spenaten. Där ligger deras lilla hus vid den vackra sjön.
Vi sov ut och åt en lång frukost. Sedan drog vi ut till moster och morbror samt kusinen med familj. Vi åt en god påsklunch med allt vad det innebär.
Dagen tillbringades i solen på terassen. Vi drack och spelade en massa kort och snackade en massa. Moster har utnämnt sig till "reservfarmor" åt sonen, då sonen aldrig fick ha en riktig farmor... Hon hade gjort en fantastisk "påskfågel" med en massa godis inuti. Den kommer absolut att tillhöra våra favorit "påskpyntsaker" i framtiden!
En mycket bra dag i vårsolen!
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan


