Visar inlägg med etikett olympiska spelen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett olympiska spelen. Visa alla inlägg

tisdag 16 februari 2010

Vem är människan!?


Jag sitter i lugn och ro och ser på Sissela Kyle och hennes serie om "Dödssynderna". Då frun kommer hem senare än jag är hon förvisad till lilla TVn i sovrummet. Sådana är spelreglerna! Sorry för dig, frun! NOT!! *hehehehe*

Helt plötsligt hör jag skrik och vrål från sovrummet! Och jag är ju inte ens där inne!? Vad pågår? Och kan någon upplysa mig om vem f-n Björn Ferry är!? Har aldrig hört talas om mannen förut...

lördag 13 februari 2010

Från Olympen...


... hela vägen till Vancouver har elden färdats. Elden tänds i soluppgången med hjälp av solljuset av grekiska översteprästinnor.

Idag sitter vi och slöar framför TVn, i våra morgonrockar. Vi ser på den fantastiska invigningen av de olympiska spelen!

Tänk att man kan bli så rörd av att se hur hela världen förenas runt spelen och dess budskap om fred. Låt spelen börja!