Visar inlägg med etikett nyår. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett nyår. Visa alla inlägg

lördag 1 januari 2011

Nyår!

Hej 2011! Känns bra...

Vi hade en toppentrevlig nyårsafton. Vi var hos grannarna tillsammans med en annan trevlig barnfamilj som vi känner sedan tidigare. Det var lite knytkalas. Vi fixade förrätten. Jag köpte lite hummer hos kusinen och gratinerade den enligt brors recept. Det blev gott!

Varmrätt fixade värdparet. Oxfilé och bakad potatis och god sallad. Och efterrätt fixade vännerna från kranskommunen. Först supergod och fluffig tårta och sedan en gudomlig ostbricka. Vi satt och åt och pratade i timmar. Barnen utfodrades med goda grillspett och sprang omkring och lekte hela kvällen. Och helt plötsligt var det dags för tolvslaget!? Skål och champagne!

Gud vad skönt det är med en avslappnad och trevlig nyårsafton i goda vänners lag! Det kan bli lite mycket ibland! Men det här var helt lagom! Helt perfekt!

Gott nytt år!
God fortsättning på det nya året!

fredag 1 januari 2010

Nytt år!

Så var nyåret avklarat och man kan börja varva ner inför den stundande vardagslunken. Allt julpynt hänger kvar ett tag till. Granen har börjat barra lite, men ser finfin ut ändå. Vi älskar alla våra stjärnor, lampor och slingor och låter dem sitta kvar in i det längsta. Först på tjogondag-Knut åker julen ut...

Vi hade en trevlig, om än väldigt kall, dag på Zinkensdamms IP. Pontus börjar bli en fena på skridskor. När kylan till sist blev för övermäktig åkte vi hem till värmen. (Ja, vi var lata och tog bilen...) Det blev en sen lunch. Och sedan, det bästa av allt; Vi sov middag allihopa! Tre personer och två katter i en säng. Det blir lite trångt men mysigt. Sedan var vi alla pigga och utvilade för att kunna ta emot det nya året!

Hej, 2010! Läget? Vad har du med dig till oss?