Visar inlägg med etikett hammarby if. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hammarby if. Visa alla inlägg

lördag 22 oktober 2011

Hammarby!

Puh!

Och jag som inte ens är fotbollsintresserad!? Som jag skrek! Jösses, jag undrar vad grannarna tror... Det hela avgjordes i absolut sista minuten, Nu blir Bajen kvar i Superettan! Hallelulja!

torsdag 3 februari 2011

Fotbollsträning...

...lika kul som att se mögel växa!

Idag jobbade jag på kontoret. Det var full rulle hela dagen. Sedan körde jag som en biltjuv genom stan för att hämta sonen i skolan. Han fick äta en macka i bilen, snabbt som tusan, medan jag körde honom till gymnastiksalen där fotbollsträningen skulle äga rum.

Sonen älskar sin fotboll! Han älskar att spela i Hammarby IF, samma klubb som Nacka Skoglund. Nacka som vi alltid hedrar varje julafton, Nackas födelsedag. Legenden Nacka från Katarina församling på Södermalm. Vår Nacka!

Jag hatar sport! Jag avskyr överentusiastiska sportföräldrar som sitter i gymnastiksalens omklädningsrum och pratar sig varma om bingolotter, klubbkassa, korvförsäljning och all annat som har med klubben att göra. Jag betalar en hög medlemsavgift. Ni får fixa resten!

Frun är mer sportig än jag och får ta hand om allt föreningsliv. Hade det handlat om Unga Örnar eller Vår Teater hade det ju varit en annan sak! Då hade jag ställt upp direkt! Fast jag tycker det är viktigt att sonen får utlopp för att röra sig och att han tycker det är kul med fotboll. Det är bra! Så jag står ut! Jag "möglar" tillsammans med de andra präktiga föräldrarna...

Jag lyckades fly från omklädningsrummet en stund och handla middagsmat. Det blev snabb pastamiddag ikväll. Detta då vi kom hem sent. Då slapp jag de där präktiga sportföräldrarna en stund! Puh!

Sonen såg på "Bolibompa" när jag lagade middag. Sedan spelade vi lite "Kalaha", vilket alltid är kul. Vi är nämligen väldigt jämlika i detta spel. Därefter en snabbdusch, på med pyjamas och en godnattsaga. Sonen sov två minuter efter avslutad saga... Natti, natti!

"Lång dags färd mot mätt och nyduschad unge som snusande sover i sin säng..." Puh!

onsdag 27 oktober 2010

Sportpappa



F-n vad kallt...


Sonen har träning nere på Kanalplan. Frun som anmält sonen till alla dj-vla sportaktiviteter, jobbar ikväll. Så, som vanligt, blir det jag som för följa med och stå och frysa...

Hämtning från skolan, dessvärre var jag sen pga trafikkaos vid Norrtull. Byta om till fotbollskläder. Medan vi sprang ner för Södermannagatan och till Hammarby IP fick sonen trycka i sig en macka. Sedan var det dags för träning. Sonen skötte sig bra! Mycket bra! Fuskade nästan inte alls.

Jag är en värdelös sportförälder. Helt ointresserad! Kan inte skillnaden på avspark, inspark eller hörna? Är även helt ointresserad av att mingla med andra frusna föräldrar! Fast jag var bra ändå! Jag hade långkalsingar och dunjacka på mig! Ha! De hade inte de andra! Som de hackade tänder... Oerfarna sportföräldrar, helt enkelt!