Visar inlägg med etikett cirkus maximum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett cirkus maximum. Visa alla inlägg

måndag 9 maj 2011

Cirkus!

Cirkus Maximum är i stan!

Det var lika bra som det brukar vara! Det doftade sågspån och sockervadd. Artisterna var fantastiska! Förutom det där inledande clownnumret med en massa ballonger som smällde. Alla som känner mig vet att jag blir skräckslagen an ballonger. Ballonger är bannlysta från vårt hem. Sonen har inga ballonger alls på sina kalas och tar inte hem några ballonger från andra kalas. "Nej, tack! Min pappa är rädd för ballonger...", säger han på varenda kalas. Alla andra föräldrar tror nog att jag är färdig för "hispan"!?

Men förutom ballongsumret var allt toppen! Clowner, akrobater, hästar, hundar, trapetskonstnärer och allt var det var! Finalen var helt otrolig. Ett nummer med ett litet "stålägg" där man körde motorcycklar inuti. Halsbrytande och farligt!

Sonen fick en massa godis och chips. Dessutom hann han med att rida på en kamel i pausen. Nu sover han trött och lycklig! Och det ska jag också göra!

Natti, natti...

Sonens nya idol?

fredag 29 april 2011

Cirkus!



Me like!

Jag har alltid gillat cirkus! Jag är till och med barnsligt förtjust! Det är väl doften av sågspån, djuren och alla artisterna som är tjusningen. Jag gillar trapetskonstnärerna, men klarar mig utan clownerna. En annan sak som jag gillar är att det börjar komma många nya och innovativa cirkusnummer.

När vi besökte samma cirkus förra året så hade men ett nummer med en raket som svingades runt i tältet. Ur raketen kröp en man och kvinna ut och gjorde halsbrytande konster ovanför våra huvuden. Läckert!

Men vad dyrt det blev!? Över tusenlappen för två vuxna och ett barn. Jösses! Nu får frun stå för sockervadd och djurridning! Så får det bli!

tisdag 25 maj 2010

Cirkus


Läckert trapetsnummer där artisterna gör sina konster från en raket som går runt högt uppe i tälttaket...



Jag älskar cirkus! Jag älskar doften av elefantbajs i manegen, sågspån och sockervadd! I min barndom besökte jag alltid cirkusar i Tantolunden eller ute på Årstafältet.

Nu kom det en cirkus till Söder! Det var Cirkus Maximum som besökte oss. En helt fantastisk föreställning. Hästar, kameler, sjölejon, elefanter, akrobater, jonglörer, trapetskonstnärer och clowner! Vi var nöjda och belåtna, jag och sonen!

Håll utsikt efter den här cirkusen! Den turnerar runt i Sverige hela sommaren!