fredag 6 augusti 2010

Schampons u-land!


"Först schampo och sedan balsam!? Nej, inte för mig! Jag bara wash & go..."



"Kontrollerat och registrerat av vitamininstitutet i Schweiz..."



Jag har inte hittat något bra schampo hemma i Sverige. Jag saknar de gamla "wash & go" och "patene pro v"! Det är schampon det! Schampon som får mitt hår att bli lent, skinande och glänsande. Men inte finns de i Sverige! Sverige är schampons u-land! Så hemma får man stå ut med att se ut som svinto i håret. En konstant "bad-hair-day"! Vecka ut och vecka in...

Här i Spanien finns inte "wash & go" men, gudskelov, "patene pro v". Så nu har jag mitt fina hår igen. Trots all sol och saltvatten. Det är kvalité, det!

Dessvärre inser jag att jag inte kan bunkra med en massa schampo för att ta med hem. Vi åker ju med Ryanair och får bara ha 15 kilo bagage per väska. Och vi har bara två väskor. Har man övervikt blir man inkallad i ett kalt mörkt rum på flygplatsen. Där utsätts man för tortyr! Riktigt vidrig och plågsam tortyr! Glöm inte bort att det här landet var diktatur ända fram till Francos död 1975!

Jag får bunkra på mig en massa "wash & go" om ett par veckor när vi är i Grekland igen. Visserligen åker vi med lågprisbolag då med, visserligen till ett land med diktatur in på 70-talet. Men vi har betalat för mer bagare. Strunt i taxfree-varorna. Väskorna kommer vara fulla med schampo. I vinter kommer frisyren att glänsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar