tisdag 10 augusti 2010

Migrän

Skit!


Jag lider av migrän. En djävulsk migrän som heter "Horthons huvudvärk". Den är ärftlig, så jag får skylla på dåliga gener. Uppenbarligen ärvs den från fader till son. Hoppas dock att sonen slipper helvetet!

Inatt fick jag ett migränanfall. Det var länge sedan sist, Åtminstånde två år sedan. Fy sjutton var jobbigt det är. Jag hade dock medicin hemma. Tog den och somnade någongång vid femtiden på morgonen.

Vaknade därför alldeles försent, någongång vid elvatiden på förmiddagen. Och jag som hade en lunchdate med kvinnan som jag kallar min syster. Ringde henne och avtalade om plats och sprang ner i garaget och tog bilen. På vägen kände jag att jag fortfarande mådde ganska dåligt. Men jag försökte förtränga det.

Vi sågs på det stora köpcentret och lyxade till det lite med att gå på en av de fina restaurangerna Det skulle vi inte gjort! Jag började må illa redan innan maten kom in. Jag hade beställt en jättegod räksallad. När rätten kom in hade jag svårt att föra en normal koncentrerad konversation. Efter ett tag var jag tvungen att avslöja att jag mådde dåligt. Jag tog min mat i en "doggybag". Precis innan vi skulle skiljas så kände jag att det var kört.

Jag gav "syster" mina ytterkläder och min mat och sprang på toaletten och kräktes lite. Puh! Sedan fick jag sitta i friska luften lite innan jag kunde köra hem! Djävla skitdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar