måndag 5 december 2011

Kloka ord! Eller inte...

 Låter klokt...

Idag hann jag med en promenad längs Årstaviken. Det var då jag såg ett klokt klotter. Alltså, jag gillar inte klotter eller vandalisering. Men ibland dyker det upp något tänkvärt och konstnärligt. Jag vet att det handlar om illegal konst. Men ibland är det bra, tankegivande, klokt och roligt.

Här på Södermalm finns det en "gerillagrupp" som stickar illegalt. Ibland när man är på väg någonstans så passerar man en "instickad" parkbänk med kuddar och allt. Eller varför inte en hel lyktstolpe inklädd i stickat garn!? Kul och galet! En gång satt det en massa vackra fågelholkar uppsatta på lyktstolparna runt om på stan eller det där målade rutorna på trottoarerna där det stod "kram" eller "puss" på. Gissa vad många som stannade till i de där rutorna och gav varandra en kram, innan de hastade vidare i strostadsstressen!?

Nå, nu gick jag under den gamla Årstabron och såg dagens ord: "Omhändertänkasamhet". Det låter klokt! En blandning av "omvårdnad" och "omtänksam". En omtänksam omvårdare! Det är väl bra!? Som gammal sjukskötare tilltalar det ordet mig!


Tokroligt...

Sedan fick jag se den här bilden rulla runt på Facebook. Rolig och kul! Så nu kan inte vegetarianer inte äta keso längre!? Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar