torsdag 8 december 2011

Hur svårt kan det vara!?

Men för i h-lvete...

Det senaste veckorna, eller kanske månaderna, har jag märkt att torkarbladen på bilen inte gör rätt för sig. Istället för att torka upp, rensa rent och ge en fri sikt så verkar de mest sprida skiten över vindrutan och göra min sikt på körbanan obefintlig.

Så nu åkte jag in på en mack och köpte nya torkarblad. Saken är den att bilen är ny och av en ny modell. Jag har ingen aning om hur man byter vindrutetorkare. Jag kollade med instruktionsboken och på förpackningen, men inte blev jag klokare för det! Hur gör man? Hur krångligt kan det vara?

För att byta torkarblad krävs en ingenjörsexamen från KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) eller motsvarande! Man ska ha minst en magisterexamen i tålamod och dessutom doktorerat i finurligt tänkande. När jag väl kastat intruktionsboken och den dj-vla bruksanvisningen på torkarbladens förpackning så fick jag till det.

Hallelulja! Jag ser!

Men jag fattar inte varför det ska vara så krångligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar