torsdag 1 december 2011

Kalo mina! God månad!


Ny månad! Kalo mina, önskar jag alla mina vänner i Grekland! Ja, det önskar jag er alla förstås! En riktigt god december!

Advent är här! Allt är pyntat och alla ljus brinner. Sedan kommer julen. Jag gillar verkligen julen. Då ska man ta det lugnt. Det är därför man städar så mycket och fyller skafferiet och kylskåpet med så mycket mat. Det är för att man ska kunna njuta av det välstädade hemmet och frossa i den goda maten. Bara skön avkoppling och umgås med familjen... Precis så ska det vara!

Fast så kommer kanske inte vi ha det i år. Vi ska dra ner till Österrike i bil. Två dygns marathonkörande genom Europa. Julafton vaknar vi på ett hotellrum för att sedan ha tillträde till vår lägenhet. Någonstans på vägen ner ska vi handla all julmat. Fast julskinka, lax och löjrom får vi ha med oss hemifrån. Och köttbullarna förstås!

På juldagen står vi i backen redan på morgonen. Solen kommer att stråla och vi kommer att susa ner för de sköna backarna i alperna. Ja, ja, värre kan man ju ha det!'

Men först ska vi ta itu med den nya månaden. Kalo mina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar