torsdag 27 maj 2010

Nu gäller det verkligen!


Frun prickade in åtta av de tio låtarna som gick vidare från den första delfinalen. Jag hade inte lika många rätt...

Det här är kvällens låtar;
  • Litauen - En helt obegriplig låt Betyg: 1
  • Armenien - Skön låt med lite orientaliska inslag Betyg: 3
  • Israel - En typisk pampig låt på hebreiska, handlar förmodligen om fred... Betyg: 2
  • Danmark - Heja! Jag brukar inte rösta på våra grannar, men den är bra! Betyg: 4
  • Schweiz - Pet Shop Boys på franska!? Betyg: 3
  • Sverige - Helt OK, men ganska trist låt. Går hon vidare!? Betyg: 2
  • Azerbajdzjan - Jag gillar "drip drop"! Betyg: 4
  • Ukraina - Ska det vara en powerballad!? Betyg: 2
  • Holland - Det var det värsta jag hört! Positivhalarmusik blandat med dragspel!? Puh! Betyg: 1
  • Rumänien - En sorts duell som handlar om att leka med elden. Dessvärre hettar det inte till... Betyg: 2
  • Slovenien - Trist öststatsrockblandat med folklore Betyg - 1
  • Irland - Fin ballad Betyg: 2
  • Bulgarien - Bra upptempolåt, men varför inte på engelska Betyg: 3
  • Cypern - Låter precis som en pojkbandsballad... Betyg: 2
  • Kroatien - Tråkigt med lokalspråk, pampig låt som växer. Betyg: 3
  • Georgien - Ännu en powerballad, gudskelov på engelska Betyg: 2
  • Turkiet - Svängig låt med lite rapinslag Betyg: 2

Om jag fick bestämma går följande länder vidare: Armenien, Israel, Danmark (bäst!), Schweiz, Sverige, Azerbajdzjan, Irland, Bulgarien, Kroatien och Turkiet. Vi får se om jag får fler rätt än frun ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar