onsdag 19 maj 2010

Bellad hägg och syred...


Snörver, snörvel...


Efter som vintern var så inte h-lvetes kall och lång, så fick våren ingen chans. Helt plötsligt blev försommar och naturen beslöt sig för att slå ut i ett nafs. Bara så där!? Hepp! Idag slog därför all hägg ut. På en gång, helt synkroniserat Det låg en tung doft av utslagen hägg i hela staden. Mmmm! Doftar gott!

Jag blev genast lite "täbbd i däsan" och gick därför till apoteket och bunkrade upp med nässprayer och tabletter. Idag var det verkligen extremt! Allt, jag menar allt, slog ut på en gång! Jag lämnade sonen på gården utanför dagis på morgonen. Gården var skir i sin spröda grönska. När jag hämtade på eftermiddagen hade hela gården förvandlats till ett grön, prunkande oas. Helt olik den gård jag såg på morgonen!?

Nu är det verkligen den vackra tiden mellan hägg och syren! Syrenen brukar blomma lagom till skolavslutningen och alla studenuttåg. Ingen fara! Medicinskåpet är laddat! Jag är beredd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar