Glapp i sladden...
Jag upptäckte att en av adventsstjärnorna var släckt. Men sedan var den tänd igen? Och släckt! Aha, det var glappkontakt. Jag skruvade i glödlampan lite bättre och nu tindrar den i vintermörkret igen, utan att blinka.
Då drog jag mig till minnes en historia om en före detta kollega i Grekland. Hon arbetade på vår granndestination och vi brukade oftast ses på flygplatsen vid transfer eller ibland på utflykter då vi hade med oss busslaster med turister från våra respektive destinationer.
Det var någon bandspelare som krånglade på kollegans kontor. Hon ville ha lite musik som förströelse medan hon satt där och jobbade. Så hon tog och kröp in under ett bord för att försöka reda ordning bland alla sladdarna. En grekisk kollega från agentkontoret frågade då vad hon höll på med där under bordet. Och hon svarade; "Well you see, there is a gleip in the slejd..."
Som vi har skrattat genom åren!
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar