onsdag 27 oktober 2010

Sportpappa



F-n vad kallt...


Sonen har träning nere på Kanalplan. Frun som anmält sonen till alla dj-vla sportaktiviteter, jobbar ikväll. Så, som vanligt, blir det jag som för följa med och stå och frysa...

Hämtning från skolan, dessvärre var jag sen pga trafikkaos vid Norrtull. Byta om till fotbollskläder. Medan vi sprang ner för Södermannagatan och till Hammarby IP fick sonen trycka i sig en macka. Sedan var det dags för träning. Sonen skötte sig bra! Mycket bra! Fuskade nästan inte alls.

Jag är en värdelös sportförälder. Helt ointresserad! Kan inte skillnaden på avspark, inspark eller hörna? Är även helt ointresserad av att mingla med andra frusna föräldrar! Fast jag var bra ändå! Jag hade långkalsingar och dunjacka på mig! Ha! De hade inte de andra! Som de hackade tänder... Oerfarna sportföräldrar, helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar