tisdag 19 oktober 2010

Jag hatar IKEA!



Jag hatar verkligen IKEA! Fan, vad jag hatar det där djävla IKEA!! Ikväll åkte jag och frun in till djävulens påfund, IKEA!

Jag hatar varje minut på IKEA! Jag vill göra lidandet kort. Var noga förberedd innan besöket, spring in och plocka det du ska ha, ut genom kassorna, lasta bilen och dra! Fort som fan! Det där fungerar utmärkt om man inte är där med frun eller vilken annan kvinna som helst...

Då ska det kollas doftljus, julpynt, servetter, dukar handdukar och allt annat skit som vi inte ska köpa. Grälet började snabbt. Jag skrek högst och vi handlade det som jag hade planerat för. Det var en riktig säng till sonen och en stor hylla med korgar att förvara alla leksaker i. För att det hela slulle lite bli rättvist fick frun göra en del impulsköp också. Visst är jag snäll!?

Ut genom kassorna, massor av tusenlappar fattigare, började vi lasta bilen. Naturligtvis fick inte allt plats. Vi fick gå in i det djävla varuhusets inferno för att köpa ett rejält snöre och binda fast skiten i bagaget samt förankra bakluckan med rep till kofångaren. Sedan fick vi köra sakta hem. Hela vägen bad jag en bön om att inte allt skulle åka ut och spridas på E4:an. Men det gick bra!

Väl hemmabörjade vi röja, packa upp och bygga. Det gick faktiskt riktigt bra! Snyggt blev det! Nu hörde vi på nyheterna att IKEA rånas och man har visst smällt en bomb där!? Snacka om timing... Det var säkert någong annan som hatade IKEA!


Oj vad mycket svordomar!? Sorry....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar