torsdag 28 oktober 2010

Äntligen!



Puh!


Jag har världens bästa bil! Jag älskar min bil! Så är det! Den är pigg och glad! Den är snabb! Och den har dieselvärmare, vilket man uppskattar när man kör uppe i Norrland! Nackdelen var att den var på gränsen för dyr att få in i leasingfirmans budget. Men jag fick ett bra paketpris. Dessvärre ingick endast dubbdäck... Ingenting jag kunde påverka.

Dubbdäck är inte sådär jättebra om man bor på Södermalm. Där råder det nämligen dubbdäcksförbud på Hornsgatan. Det är svårt att undvika Hornsgatan om man bor på Söder. Så är det!

Jag undviker i det längsta att byta däck. Men här om dagen fick Stockholm cirka 0,5 millimeter snö. Halkkaoset var ett faktum! Busslinjer ställdes in i hela länet. Man skrek på radion; "Lämna bilen hemma, om ni inte bytt till vinterdäck!" Så jag har åkt tunnelbana de sista dagarna. Känns exotiskt! Måste komma ihåg att fixa influensavaccinaton! Alla hostade och nös på mig...

Nu känner jag mig säker igen! Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar