onsdag 29 september 2010

Jag är otrogen!

Exet...

Min nya...


Krånglig teknik, skitdålig kundservice och dyrt. Nej, då fungerar inte "förhållandet"! Dags för skilsmässa!

När jag satt i bostadsrättsföreningens styrelse såg jag till att vi drog in Telia fiberLan, så vi hade ett alternativ till skit "tre-hål-i-väggen-Comhem". Nu har vi det. Jag hoppas vid gudarna att det funkar! Men grannarna verkar nöjda!

Nu har vi tecknat ett värsting-internet-uppkoppling med super hastigheten, digitalTV med box där man kan spela in från flera ställen samtidigt. Dessutom kan man hyra en massa filmer och bra program online. Och man kan SpotifyaTVn. Bara en sådan sak... Dessutom tecknade vi IPtelefoni med Telia, när vi ändå höll på! Nu djävlar kommer vi vara uppkopplade!
(Om allt funkar... *gulp*)

Meningen var att själva skiftet skulle starta starta på nyårsaftonen, vid midnatt. Men för att undvika att all teknik försvinner, som genom ett trollslag, på en gång har jag tecknat den nya tekniken lite tidigare än den gamla försviner. Så vi hinner byta alla sladdar och boxar.

Nervöst, men kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar