lördag 25 september 2010

Kånkar


Träningsvärk imorgon!


Vi har sålt vår vind! Däruppe kommer det att byggas superlyxiga lägenheter som endast ett fåtal kommer ha råd att bo i. Men vi får in kosing till föreningen och kan sänka våra avgifter rejält! (Hoppas jag...)

Man har byggt nya, mycket mindre förråd i källaren. Mycket mindre förråd!! Problemet är att jag och frun hamstrar. Vi hamstrar mycket och på olika sätt. Vi bodde tidigare i gårdshuset. När vi flyttade orkade vi aldrig tömma vårt förråd där borta. Därefter fyllde vi et nytt vindsförråd i gatuhuset. Därefter hyrde vi ett jättestort extraförråd i källaren. En del av det förrådet är visserligen ett förråd för mina jobbsaker. Varuprover, utställningar och sådant.

Nu ska vi tömma två språngfyllda förråd och få ner dem i ett minimalt förråd. Det kommer inte att fungera. Vi måste rensa vårt stora extraförråd för att frigöra plats. Och mycket måste kastas! Mycket!

Jag gick upp på vinden och sorterade och kastade saker. Om man inte saknat en sak på typ tio år, då kan den kastas. Eller hur? Det var faktiskt jobbigt att gå igenom förråden. Jag har en hel del från salig far och salig mors dödsbo. Sådant som jag och bröder inte gått igenom ännu och delat upp mellan oss. Usch, jobbigt var det! Många minnen från barndomen. Lite leksaker, skolböcker och annat. När jag var liten fick alla barnen skolböcker som man sedan fick behålla! Så gammal är jag... Jag valde att behålla saker som har affektionsvärde. Sådant som betyder någonting, även om det inte är användbart.

Sedan gick jag ner i det stora förrådet för att frigöra lite yta. Som jag slängde! Jag insåg att frun är en värre hamster än jag! Jag lyckades slänga ut en massa. Lite räddade frun tillbaka från grovsoprummet, men jag slängde skiten igen. Allvarligt, behöver man sju påsar fulla med golfbollar när man bara spelar två gånger per år!?

Kånkat, burit släpat, gråtit lite, slängt, sorterat, stuvat in. Nu har vi ordning på våra saker. Skit att göra, men skönt när det är gjort!

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar