söndag 16 januari 2011

Vetenskapliga studier



Vetenskapliga studier, inte så lätt...

Hela helgen tillbringades inomhus då jag hade en massa studier att läsa in. Det hela måste vara inläst innan konferensen, som startar imorgon. Så nu sitter jag här i sista minuten och försöker trycka in alla dessa vetenskapliga teorier i min lilla stackars hjärna... Visserligen kunde jag ju ha gjord detta för längesedan. Meningen var att vi skulle ha använt mellandagarna för att göra detta. Men då hade jag ju en massa migrän. Och det går verkligen inte att läsa in dessa studier med migrän!

Jag satt och läste, gick och läste och låg och läste. Man måste variera sig. Jag markerade det viktigaste, skrev kommentarer i marginalen samt samlade mina egna invändningar och kommentarer om de olika studierna. Efter ett tag fick jag huvudvärk, inte migrän dock, och fick ta en paus. Men sedan var det på det igen... Jag satt och läste, gick och läste, stod och läste samt låg och läste!

Nu är allt inläst! Dags att börja packa väskan. I morgon kommer taxin klockan fyra... Det kommer att bli en låååång dag! Malaga, here I come!

Min egen vetenskapliga studie;
  • Vetenskapliga studier + musik = Fungerar inte!
  • Vetenskapliga studier + frukt = Fungerar!
  • Vetenskapliga studier + Treo = Fungerar!
  • Vetenskapliga studier + familj = Fungerar inte!
  • Vetenskapliga studier + facebook = Fungerar inte!
  • Vetenskapliga studier + stress = Fungerar inte!
  • Vetenskapliga studier + te = Fungerar!

¡Buenas noches!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar