Vacker och mäktig...
När jag hämtade sonen i skolan var vårkvällen vacker. Vi gick inte hem genast, utan gick till den lilla parken på Nytorget. Här var det fullt med barn! Och en hel del av sonens kompisar.
Helt plötsligt dyker det ner en duvhök med snabb hastighet. I sitt dyk får han tag i en duva, som han brottas med en sekund innan han börjar slita av fjädrarna, hacka upp ett hål och äta, av en då fortfarande levande duvan. Usch! Fy så hemskt! Men vilken vacker fågel!? Vad brutal naturen är!? Och världen!? Äta eller ätas... Duvan dog och blev en måltid för duvhöken...
Det måste vara en korkad duvhök som tar en duva på Nytorget! Varför tog han ingen i Vitabergsparken? Där hade han fått en betydligt lugnare middag. Nu stod alla och kollade in skådespelet på nära håll, vilket störde honom en hel del...
Καλή σας όρεξη!
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar