Äggtoddy - sött men gott...
Idag kom familjen från hela världen över. Med sig hade de yngsta dottern, sonens före detta dagiskompis. Vi åt en god lunch tillsammans. Det var ett knytkalas. De hade med sig underbart goda kycklingklubbor och en hemgjord jordnötssås. Vi fixade en sallad och kokade ris. Jag tror vi drog vinstlotten i det här knytkalaset. Det var gott som attan! Jag måste komma ihåg att fråga om receptet. Både på kycklingen och såsen.
Sedan gjorde vi äggtoddy. Man tar två äggulor och tre matskedar socker och rör om. Man rör och rör, rör och rör. Länge! Toddyn ska bli vit och lite "fluffig". Sedan tillsätter man lite konjak och "voila"! Stans godaste äggtoddy!
Äggtoddy är påsk! Det är nämligen så sött att man bara kan ta det en gång per år. Så är det!
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar