Danske pölser...
Dåligt väder idag med! Vi latade oss lite för länge, men det var vi värda! Sedan drog vi till Helsingborg, där vi parkerade bilen, innan vi tog båten över till Helsingör.
Där strosade vi runt lite innan vi käkade lunch. Lunchen bestod förstås av "danske pölser"! Vad är det för speciellt med dessa egentligen!? Det skiljer sig inte sådär jättemycket i smaken från de svenska varmkorvarna. Det är bara färgen och sättet man äter dem på som skiljer sig. Hur som helst måste man äta danske pölser när man besöker Danmark! Så är det!
Ett annat måste, när man besöker Helsingör, är att äta den goda glassen! Det finns ett glasshak som är vida berömt. Där käkar man en jättestrut med glass toppat med grädde, sylt och en "gräddbulle", vilket liknar en mosad "mums-mums". Jodå, det är väl gott!? Fast jag förstår inte riktigt grejen. Men traditioner är till för att hållas" Så det så! Så jag höll på traditionerna och smällde i mig en glass...
Det blev båten tillbaka till Helsingborg. Sedan stod vi och klädde om på parkeringsplatsen mitt i stan. Kvällen tillbringades på släktfest, mitt ute i den skånska landsbygden. God mat, god dryck, skyddande partytält och gott umgänge!
En bra avslutning på en bra dag!
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar